+45 65742003 kontakt@kristianole.dk

Sidst opdateret

Inden opstart kig indad:

Inden du går i gang med linkbuilding skal du sørge for at din hjemmeside er færdig og værd at linke til. Det er ærgerligt at man genere en masse trafik og slutresultatet er at folk afviser ens side på grund af indholdet. Det kan være en fordel at installere Google Analytics for her kan du se hvor mange procent af dine besøgende der afviser din side. Med afvisning menes der mindre end 30 sekunders besøgstid.

Start i periferien:

Start op i det små. Kig om der er nogle mindre blogs eller lignende som har med din hjemmeside at gøre. Finder du sådan en så skriv et indlæg og link til din side. Husk at folk læser dette indlæg og det udover at være et link til din side også fungere som gratis reklame for siden.

Pace dig selv:

Google rangere sider blandt andet efter indgående links. MEN de tager også forholdet mellem trafik og links med i betragtning. Så har du en hjemmeside med 2 artikler á 200 ord og 1.000 indgående links bliver din hjemmeside straffet og muligvis fjernet fra Google. Læg en langsigtet plan for din linkbuilding og sørg for at du kan se trafikken vokse på din side samtidig med at du øger antallet af links. Det er også en god ide at udvide siden med nyt indhold i takt med at du lægger nye links ud.

Kend din grænse

Er du ikke ekspert indenfor området kan det være en god ide at hyre professionel hjælp for at give din side det sidste boost. Denne korte guide indeholder det elementære ved linkbuilding. Men du bliver ikke ekspert på 1-2-3 dage. Der findes folk som har lavet det her siden internettet startede og som ved hvad søgemaskinerne vil have. Så i stedet for at bruge en masse tid på noget som du risikere i sidste ende skader din side, så hyr en professionel til at hjælpe dig. Det er i dag ikke voldsomt dyrt at hyre SEO hjælp og det kan virkelige gavne. Så kan du bruge tiden på at gøre din side endnu mere attraktiv for de kommende besøgende, og det må siges det er det som er formålet med linkbuilding. At øge din rangering hos søgemaskinen som ultimativt fører til at der kommer flere besøgende til din hjemmeside.