+45 65742003 kontakt@kristianole.dk

Sidst opdateret

Folk der arbejder med online markedsføring og især os der arbejder med SEO, sidder i ny og næ og Googler vores eget navn for at tjekke op på hvad resultaterne viser.

Normalt vises en masse organiske resultater, hvor man stort set har set dem alle tidligere og man har hurtigt dannet sig et overblik over hvad folk ser når de søger på ens navn.

Mit navn var med i en AdWords kampagne!

Til min store skræk og rædsel… ej, så slemt var det heller ikke – så jeg at mit navn navn nu også var med oppe i toppen af siden, der hvor de betalte AdWords annoncer normalt ligger, hvilket jeg aldrig havde set før, for hvem gider egentlig at betale for at få vist mit navn i deres annonce (lige andet end mig selv da).

Strømpe-Pusheren Casper Schneidereit

Ja hvem ellers? Her taler vi om en online markedsførings-gut der virkelig forstår det med at finde på nye tiltag for at booste forretningen og sprede budskabet om de ting han tilbyder.

Denne gang havde han fundet ud af, at der er rigtig mange mennesker der tit Googler deres eget navn (her i blandt mig selv), og hvorfor ikke vise disse personer en annonce, der reklamerer med strømper som julegaveidé, for hans webshop http://danmark.shopwithsocks.com/

Måden man klare det på rent teknisk er ved at trække en liste ud med navne på personer (hvordan man så lige finder frem til den liste med folk der faktisk søger på ens navn ved jeg ikke, men det kan du måske fortælle i kommentarfeltet herunder?). Herefter bruger man navnene som søgeord og metoden “dynamisk indsættelse” i sin AdWords Kampagne.

Det har jeg aldrig set før og synes det er ret smart fundet på!

Spørgsmålet er så om det rent faktisk kan konvertere til en kunde i butikken? Eller om det blot er penge ud af vinduet for Caspers vedkommende…

Hvad tror du?