Smart Tricks Fra En Strømpe-Pusher!

Folk der arbejder med online markedsføring og især os der arbejder med SEO, sidder i ny og næ og Googler vores eget navn for at tjekke op på hvad resultaterne viser.

Normalt vises en masse organiske resultater, hvor man stort set har set dem alle tidligere og man har hurtigt dannet sig et overblik over hvad folk ser når de søger på ens navn.

Mit navn var med i en AdWords kampagne!

Til min store skræk og rædsel… ej, så slemt var det heller ikke – så jeg at mit navn navn nu også var med oppe i toppen af siden, der hvor de betalte AdWords annoncer normalt ligger, hvilket jeg aldrig havde set før, for hvem gider egentlig at betale for at få vist mit navn i deres annonce (lige andet end mig selv da).

Strømpe-Pusheren Casper Schneidereit

Ja hvem ellers? Her taler vi om en online markedsførings-gut der virkelig forstår det med at finde på nye tiltag for at booste forretningen og sprede budskabet om de ting han tilbyder.

Denne gang havde han fundet ud af, at der er rigtig mange mennesker der tit Googler deres eget navn (her i blandt mig selv), og hvorfor ikke vise disse personer en annonce, der reklamerer med strømper som julegaveidé, for hans webshop http://danmark.shopwithsocks.com/

Måden man klare det på rent teknisk er ved at trække en liste ud med navne på personer (hvordan man så lige finder frem til den liste med folk der faktisk søger på ens navn ved jeg ikke, men det kan du måske fortælle i kommentarfeltet herunder?). Herefter bruger man navnene som søgeord og metoden “dynamisk indsættelse” i sin AdWords Kampagne.

Det har jeg aldrig set før og synes det er ret smart fundet på!

Spørgsmålet er så om det rent faktisk kan konvertere til en kunde i butikken? Eller om det blot er penge ud af vinduet for Caspers vedkommende…

Hvad tror du?

25 kommentarer til “Smart Tricks Fra En Strømpe-Pusher!”

  1. Ideen er super god. Men jeg tror ikke det giver ekstra salg. Vi kender alle godt hans shop hvis vi ville købe alligevel.

    Men det giver links – hvilke andre brancher blogger så meget, og husker links? Så han har investeret en anelse tid og måske 300 kr i adwords spend, men får måske 2-5 links ud af det. Godt arbejde!

    Svar
  2. Han er virkelig kreativ!

    Det er i hvert fald nogle meget billige kliks han får!

    I går skrev han følgende på twitter: “En omfattende liste med danske online marketing folk. Kan i hjælpe mig ?”

    Måske har har det noget med det kreative AdWords trick at gøre. 🙂

    – Alexander Larsen

    Svar
  3. Tak for de pæne ord. Den opdagede du hurtigt :-). Listen med navne, er egentlig bare taget fra G+, Twitter & AffiliateDM.dk. Det er ikke så videnskabeligt indsamlet :-).

    Svar
  4. Hæ, ha man må sige at det er godt fundet på. Casper er og bliver en snu rad 🙂

    Men jeg tror nu bare at han med navnelisten gør det at han ser på hvem han kender, og så ser på hvem dem han kender, kender… und so veiter. for at finde frem til navne han kan putte på kampagnen.

    MVH Kim

    Svar
  5. Utroligt godt fundet på! Mon ikke det blot er en test for at se hvad resultatet bliver, så han nemmere kan bedømme om det er noget han skal satse videre på fremover. Dermed slår han 2 fluer på et smæk! 🙂 Tror også helt bestemt der er nicher hvor det er bedre egnet!

    Svar
  6. Der var en gut i USA der også brugte det trick på en ret sjov måde i forbindelse med jobsøgning. Han målrettede annoncerne mod cheferne i de virksomheder han ønskede job i. Han fik job og vi har alle brug for strømper! 🙂

    Svar
  7. Det er altså ret godt tænkt! Og fedt at prøve det af og se hvordan det virker. Selvom jeg ikke umiddelbart tror det virker, men det kan jo altid give idéer til det videre forløb.
    Og som det også er sagt, gav det da lige et link her på siden, så mon ikke de penge på AdWords er givet godt ud trods alt…

    Svar

Skriv en kommentar