Nedenstående er en lille historie, om du vil, der kommer ind på den udvikling der har været de seneste 20 år før og efter Google og andre søgemaskiner blev introduceret og ændrede den måde som folk søgte information på.
Jeg prøver at komme ind på selve udviklingen og samtidigt tegne et billede af en SEO gut ved navn SEOle, som man følger, og på den måde får en forståelse for hvad SEO firmaer til dagligt arbejder med og hvilke udfordringer der kan være på vejen.
Det er også skrevet for at give virksomheder der er interesseret i at forstå Google og SEO (inden man skal investerer penge i det) på en anderledes måde, ved at lave en anden indgangsvinkel.
- Kvalitet med SEOle
- Der var engang
- Kvalitet var personligt
- Internettet bliver interessant
- Googol sætter tingene i system.
- Kvaliteten på nettet bliver dårligere
- Nye tiltag, nye tider
- SEOle starter selv
- Men det virker jo ikke!
- Black Hat SEO
- Instant search introduceres
- Pandaen bliver introduceret
- Pingvinen kommer til for at hjælpe
- Stof til eftertanke
- Billedligt talt.
Kvalitet med SEOle
Hverdagen er ikke hvad den var for blot 20 år siden, og selvfølgelig vil mange sige, for vi ændrer os jo hele tiden. Det er rigtigt, og det samme gør vores omgivelser. Et sted som ændrer sig med næsten ufattelig hastighed, er brugen af informations teknologi, og idag er folk efterhånden delt op i to.
Dem som bruger det, og dem som bruger og forstår det. Men, selvom der selvfølgelig kan bruges mange tekniske termer til at forklare den binære opsætning bag de mange teknologiske landevinder, så er det ofte mere en akademisk tilgang til tingene, som forvirrer almindelig dødelige mere end det gavner.
Der er dog oftest stadig en let og ligetil forklaring på tingene, det er trods alt stadig kun mennesker som står bag opfindelserne. En af disse opfindelser som alle der bruger en computer idag anvender, er google. Men hvad er google, og hvordan fungerer det, og hvad laver folk, som arbejder med produkter der tilpasses google? Det er gode spørgsmål, som man skal passe på med at spørge eksperterne om, da de ofte taler både binært og indforstået.Hvem ville få mening ud af begreber som ”backlink”/linkbuilding, ”Søgeords analyse”, ”google analytic”. Så, her kommer en lille historie om hvad google var, er og anvendes til, skrevet med udgangspunkt i vores ven SEOles oplevelser fra tidlig barndom til voksen, hvor facinationen af Google resulterer i fuld tids beskæftigelse med det der kom til at hedde SEO, Search Engine Optimization, eller på Dansk Søgemaskine optimering.
Der var engang
SEOle var født i det midt fynske i starten af firserne. En stille dreng, født i en tid hvor man stadig legede med sine venner ude i haven eller på gaden. Mobiltelefoner var ikke noget man havde, så skulle man lege med kammerater, så måtte man låne telefonen der stod lænket i stuen med kabel ind i væggen, eller fysisk løbe over og spørge om de var hjemme og havde tid. En sund tid, hvor det sociale liv var noget der blev dyrket ansigt til ansigt, og den sunde naturlige nysgerrighed blev tilfredstillet af aktiv jagt på information og erfaringer. Biblioteket var ikke et sted som SEOle brugte meget tid i, men det skete da engang i mellem, for en af hans lidenskaber var den friske luft og fiskeri. Der var mange informationer at hente på biblioteket, og det var behageligt nemt at finde rundt. Der var bestemte sektioner med bestemte type bøger, og i sektionerne var alting delt op alfabetisk. Her fandt SEOle meget af den viden som han brugte når han sammen med kammerater tog til den lokale å for at fiske efter ørred og ål. Det han ikke lige kunne finde i bøgerne, det lærte han hurtigt ved selv at prøve sig frem, og ved at se hans kammerater lære af deres fejl.
Kvalitet var personligt
Computere var allerede en del af hverdagen da SEOle blev født, og inden han begyndte at fatte interesse for computere, da var både Commedore 64 og Amigaen ved at være væk til fordel for nyere spil, og lidt blev der da også spillet med vennerne. Det var altid hyggeligt at mødes efter skole til et spil eller to. Det gode ved denne tid var, at SEOle kunne sortere i sin vennekreds på en naturlig måde. Hvis han kunne lide en person, så havde de også aktiviteter sammen, hvis det kom til at knage lidt, så holdt de en pause. Der var altid noget at snakke om når de mødtes, for havde de ikke set hinanden i et par uger, så var der altid sket en masse. Som teenager er der altid noget nyt at fortælle om kærester, fritidsarbejde og skole
Internettet bliver interessant
Men biblioteket blev langsomt mindre interessant, for internettet begyndte at vække SEOles interesse. Der var masser af nyt derinde, og det var trods alt nemmere at sidde derhjemme og finde de informationer man skulle bruge, end at bruge tid på både at køre til biblioteket, og at skulle lede der. Det var måske både nemt og overskueligt på biblioteket, men det var stadig mere omstændigt. Men, det var heller ikke helt nemt på computeren, for det var ikke opdelt i noget bestemt system i starten. Når SEOle skulle finde noget så foregik det meget på lykke og fromme. Men, der var meget interessant at finde, så det blev lidt som en skattejagt. En skattejagt hvor informationerne var skatten. Der var ikke noget der hed high speed internet og der fandtes ikke noget der hed søgemaskiner. Med andre ord, der var ikke nogen bil til biblioteket, kun cyklen, og der var ingen bibliotikar eller opdeling af biblioteket i sektioner. Det var en hyggetur gennem nettet uden skiltning for retning.
Googol sætter tingene i system.
Det holder dog ikke længe, før det bliver både træls og frustrerende for SEOle, som vidensbegærlig ikke helt kunne finde sig i at informationer skulle være så svære at finde. For, som tiden gik, så kom der flere og flere informationer på nettet, og det begyndte at blive uoverskueligt. Men, heldigvis for SEOle, så var han ikke alene om at føle frustrationen over manglen på denne orden som han var vandt til fra biblioteket. To unge mennesker på den anden side af kloden, Sergey Brin og Larry Page havde også spottet problemet, og de opfandt en søgemaskine som de kaldte Googol. Googol er navnet for det tal som består af et ettal med 100 nuller bagefter. Et symbol på de mange informationer som de ønskede deres søgemaskine skulle kunne håndtere. Dermed var den første virtuelle bibliotikar opfundet. Og, det var en dygtig bibliotikar. Hun vidste ikke til alt der var på nettet, men hendes hjælpere hjalp hende med at finde det der var, og der gik ikke længe inden noget nyt var lagt op, før de havde fundet det, og det blev en del af Googols paratviden. SEOle havde pludselig et sted at hente sine informationer. Ved ganske enkelt at ”spørge” Googol, så ville han få svar. Ikke længere brug for at surfe på må og få. Det var fagre tider, men navnet Googol syntes en smule som om at man kun skulle komme fra Tyrol og være ekspert i at jodle, hvis man ville udtale det i dagligdagen, og nu var SEOle jo pære dansk, så google lød bedre. Mindede mere om hverdagen når der blev børstet tænder og man skulle gurgle halsen. Sjovt nok, så syntes resten af verden også at Google lød bedre, og inden længe havde vennerne Sergey og Larry taget navnet til sig. Nu var biblioteket nede i byen for alvor i fare for at miste sit publikum. Ihvertfald blandt den yngre målgruppe, for det havde jo bedre ved at tage nye ting til sig, en Hr og Fru Jensen som stadig havde svært ved at vænne sig til at telefonen ikke havde drejeskive og Tvet kunne skifte kanal med en fjernbetjening.
Kvaliteten på nettet bliver dårligere
Men selvom SEOle bestemt hører til blandt de hurtige i hans klasse, så var han ikke ene om at finde internettet interessant, og meget hurtigt voksede mængden af informationer. I gamle dage ville det have betydet at biblioteket skulle udvides, det var ikke problemet med internettet som jo har ubegrænset plads, men det begyndte at blive sværere og sværere at finde det man skulle bruge. Som hvis afdelingen for skønlitteratur voksede 1.000 gange, og bibliotikaren stadig kun vidste hvilke bøger der omhandlede noget bestemt, men ikke vidste hvilke bøger indenfor det emne der bedst passede SEOle. Det ville have betydet at SEOle skulle gå kilometer lange gange igennem i sin søgen efter netop det som han ville have, og det er ikke sjovt. Google fik langsomt det samme problem. Den vidste hvis en webside indeholdt ordet æbler, men vidste ikke om det var en stavefejl, eller om det var Danske æbler, eller om det var en læge artikel om adams æbler, så når SEOle søgte, så fik han en hel masse information som han slet ikke kunne bruge til noget, og skulle sommetider helt om på side 6 eller 7 før noget relevant dukkede op. Bibliotikaren var altså dygtig nok til at registrere den information som var i biblioteket, men magtede ikke at finde ud af hvad der var relevant og kvalitet, så SEOle blev ofte henvist til ting han slet ikke kunne bruge.
Nye tiltag, nye tider
Google opdager også denne mangel, og de udvikler en masse regler for hvordan en webside skal se ud, for at være god. De giver deres robotter besked på at notere sig, når de besøger en side, om siden har disse kvaliteter, og bringe disse informationer tilbage til bibliotikaren. Men Google vil ikke fortælle nogen om, hvad det er for ting robotterne kigger efter, for nu er der i mellemtiden opstået et helt nyt erhverv, nemlig eksperter i søgeoptimering. Folk, som tjener penge på at bringe betalende kunder op på side 1 på google. Altså folk som ved hvordan de skal smigre bibliotikaren så meget at når nogen kommer og spørger efter for eksempel æbler, så har hun straks svar på rede hånd. Et svar som tilgodeser dem som har formået at gøre hende glad. Alle andre kommer bag i køen. Men, bibliotikarens chef, Google synes ikke så godt om det, så derfor laves der regler som ingen må vide, og dermed er det sværere for charmørerne at vide hvad der får bibliotikaren til at vælge dem først.
SEOle starter selv
SEOle finder det yderst interessant, for gennem hans tid som lidenskablig fisker, har han ofte fundet brug af internettet til at finde informationer, og ligeså ofte fundet en masse han ikke kunne bruge til noget, så nu ville han give en hånd med. Han ville levere kvalitet, så andre kunne nyde godt af det. Det er jo klart, at vi ikke alle tænker ens, og det som SEOle måtte finde værdifuldt som kvalitet, er ikke altid det samme som at Google er enig, så for at gøre det godt, må SEOle, ligesom alle andre der arbejder med Søgemaskine Optimering, sætte sig ind i, hvad der virker og ikke virker. Da Google ikke vil fortælle hemmeligheden, men blot gør det klart at de vil have at deres kunder finder relevant kvalitet på side 1, så må SEOle bruge masser af tid på at studere de sider som ligger øverst på Google. Mange andre af SEOles venner og bekendte er nemlig også begyndt at bruge Google frem for det lokale bibliotek, og nogle af hans venner har deres egen business. Da rigtig mange nu søger deres informationer på internettet, så bliver det meget interessant for SEOles venner at blive set der, og helst helt i top. Da SEOle allerede ved en masse om det, så får han til opgave at hjælpe vennerne. Der bliver lavet websider, lavet gode tekster der beskriver firmaerne og produkter, og der bliver lavet nogle gode billeder. Det er faktisk et helt godt resultat som både SEOles venner og han selv er tilfreds med, men når man søger på firmaet, så findes de ikke. Det undrer SEOle noget, og der graves lidt i det. For alt er lavet smukt og relevant.
Men det virker jo ikke!
Der går dog ikke længe inden undersøgelser fortæller SEOle hvorfor der kan gå lidt tid. For det første, så er Googles robotter super dygtige, men de er stadig ikke så mange, at de med få sekunder kan konstatere at siden er kommet online. Det kan tage dage før man bliver opdaget. Derefter har Google lavet deres eget system, der skal bevise om en side er kvalitet, og selvom det er hemmelige data, så finder SEOle en masse blogs om emnet fra kollegaer i branchen, der fortæller om deres erfaringer. Det ser ud til at Google interesserer sig for hvor gammel siden er. En ny side er jo som en baby, uerfaren og ikke kendt, så den kan ikke være så vigtig som en ældre side. Den kigger på indholdet, er der noget tekst som den allerede har fundet andre steder, eller er teksten unik? Google kan ikke lide kopier, og finder den en kopi, så straffer den siden som den tror er kopien ved at smide den langt ned på søgemaskinen. Den kigger også på, hvilke venner websiden har. Har siden link til andre sider som er meget vigtige, og har vigtige sider link til SEOles webside, så må den helt sikkert være en vigtig side, og Google giver den lidt ekstra point. Nu var SEOles hjemmeside jo sprit ny, og der var ikke lavet nogen link på den endnu, så det forklarede jo hvorfor der ikke skete så meget. SEOle lærte også at Googles robotter kigger forbi oftere, hvis man viser at man laver nye opdateringer på siden. Det kunne de godt lide, så SEOle beslutter sig for at der skulle opdateres mindst en gang om ugen.
Black hat SEO
Tiden går, og placeringerne er faktisk hæderlige, men det undrer SEOle, at han kan finde konkurrenter på bedre placeringer end ham, selvom deres sider ligner noget skidt. Det giver ikke meget mening. Men der går ikke længe inden SEOle finder ud af årsagen. Det var en teknik som kom til at hedde Black Hat SEO.
Nogle af SEOles konkurrenter havde fundet ud af, at man kunne snyde googles robotter ved at lave en masse søgeord på websiden, men skrevet i hvid på hvid baggrund. Så blev de usynlige for den almindelige bruger, men googles robot kunne godt læse det.
Med ordet æbler nævnt 100 gange, så måtte det være en super vigtig side mente Google, og straks blev den smidt på side 1. Lidt ærgerligt tænkte SEOle, for nu lå der jo flere sider øverst på Google, men ligesom i gamle dage, så var det ikke information som kunne bruges til meget. Han overvejer om han skal bruge samme metode, for hans venner ville jo også gerne ligge der, men beslutter sig for at levere kvalitet ærligt og redeligt.
Det måtte trods alt være det som vinder i det lange løb tænkte han. Han lagde også mærke til at mange websider ikke hed det samme som den webside der blev lavet arbejde for. En plantage ejer havde måske en side som hedder skovgaard-plantage.dk men når SEOle kigge på søge resultatet for æbler, så hed placering nr 1 aebler.dk.
En kedelig side med intetsigende tekst og et par billeder men ordet æbler nævnt konstant i teksten. Trykkkede man på ordet æbler, så røg man til en noget mere interessant side der til forveksling lignede aebler.dk men istedet hed skovgaard-plantage.dk. Der skulle ikke gå længe inden det går op for SEOle at dette var en anden alternativ SEO teknik, nemlig at lave decideret søgeoptimeret websider som så linker til kunden. Det svarede jo til at man gik til bibliotikaren i det gamle bibliotek og gav hende en bog som i omslaget var perfekt. Giver hende den i hånden og siger, at nu har man lavet en bog som er så god, at hun bliver populær, hvis hun anbefaler den til kunder som vil vide noget om æbler.
Bibliotikaren har ikke tid eller uddannelse nok til at dømme bogen (se også guiden om gratis lydbøger) på andet end omslaget, og hun tager det for gode varer. Men kunderne som åbner bogen bliver skuffet, og de bliver træt af at spørge, og 9 ud af 10 gange få bøger i hånden som de ikke kan bruge til noget. Hvad der var endnu værre var, at fordi bibliotikaren ikke kunne læse indholdet, så kunne dem der gav hende omslaget, ændre indholdet som de havde lyst til, og dem som havde betalt for at blive set først, kunne miste denne ret i samme øjeblik de ikke betalte regningen til SEO eksperten. Så ville han nemlig blot finde en anden kunde som havde relevans for ordene ”danske æbler” og kunne sælges med det omslag bibliotikaren allerede havde taget til sig som kvalitet.
Instant search introduceres
Google er ikke blevet så stor med 65% af markedet, ved at sidde og vente, så der går, igen til SEOles store glæde, ikke længe inden nye måder at bestemme kvalitet på introduceres. Et af de første skridt, som rammer mange hårdt, er da Google i 2010 indfører instant search. Googles søgemaskine har fået travlt, og vil skære ned i den tid som folk bruger hos bibliotikaren, så når en kunde stiller et spørgsmål, så vil bibliotikaren allerede inden man er færdig med at spørge, komme med forslag.
Nogen kunder fik rigtig stor gavn af denne ændring, mens andre røg langt ned. For, websiderne er fundet på søgeord, og har man endeligt fået overbevist Google om at søgeordene ”danske æbler” er godt, så vil man ligge højt, hvis man samtidig har opfyldt de andre krav. Men, nu da bibliotikaren kommer med forslag selv, så skal kunden ikke længere skrive ordet i sin fulde længde mere, men blot starte med at skrive, og forslag dukker op. Det kan være at Google nu kan se tendenser til at ”danske frugttræer” er meget populært, og når kunden har tastet ”danske” så vil ”danske frugttræer” dukke op som et valg. En kunde bliver impulsivt inspireret til noget han ikke havde tænkt over før, men synes interessant, og istedet for at taste æbler, så trykker han på valget. Nu er kundes side som er optimeret til Danske Æbler, ikke længere med den synlighed og trafik som man havde tidligere.
Mange SEO firmaer, incl SEOle måtte igang med at rette søgeord til for kunder. Bibliotikaren var pludselig blevet mere selvstændig i sine valg, og det var blevet en anelse sværere at overbevise hende om at tage hvad som helst.
Tiden går, og SEOle lærte en vigtig lektion. Det var ikke længere nok blot at kigge tilbage og se hvad var, men det var også nødvendigt at kigge frem og prøve at forudse hvad der måtte ske. Han konkluderer, at faglighed, ærlighed og professionel stolthed må være vejen frem. Google havde jo vist at det de ville have var kvalitet, og selvom der stadig var smuthuller der kunne udnyttes, så ville Google jo en dag finde dem, og man ville miste den værdi man havde oparbejdet. Det bibliotekt som Googles bibliotikar efterhånden var blevet vært for var blevet særdeles stort, og med flere informationer, ville naturligt komme flere krav, for at undgå at det skulle blive en forgæves jagt efter kvalitet for kunderne.
Pandaen bliver introduceret
Og, ganske rigtigt. Foråret 2011 kommer Google så med en ny navngiven hjælper til Bibliotikaren. En Panda. Der var gået lang tid med at udvikle Google, og systemet var blevet stort og godt, men SEO eksperter var heller ikke født igår. De vidste ofte hvad der skulle til, for at lave hurtige penge på bekostning af kvalitet, og med Panda, så flyttede Google meget genialt, ansvaret for at klassificere en side god eller dårlig, over til brugerne. Og det endda uden at de skulle gøre noget som helst, udover at opføre sig naturligt. Pludseligt ville man blive fulgt af en lille robot, når man havde besøgt bibliotikaren.
Bibliotikaren ville stadig rådgive om bestemte steder at få den forespurgte information, og ville stadig, efter bedste evne sikre at det var relevant information i høj kvalitet, men nu ville den lille venlige robot der fulgte mig til anvist hylde, tage tid på hvor længe jeg var der. Den ville også interessere sig for om jeg bladrede i bogen, eller om jeg blot kiggede på omslaget før jeg gik videre.
Den ville kigge på hvilke sider jeg kiggede på, hvis jeg blev. Lige pludseligt, så ville kvaliteten af det bibliotikaren henviste til, også blive målt på hvad jeg som kunde synes. Det gjorde ondt på mange af SEOles konkurrenter, for det havde kun fokuseret på søgeordet, omslaget og at gøre bibliotikaren glad. Hvad kunder syntes var ligegyldigt, bare de kigge på omslaget, så var pengene hjemme fra dem som ville betale for besøget. Der var også ændringer at gøre hos SEOle, for han havde heller kke haft så meget fokus på mulighederne med at guide kunden rundt på siderne. Det var gode tekster der fangede, og kunderne blev der længe, men de kom ikke om på andre kapitler, og det skulle rettes.
Det tager ikke lang tid, og da SEOle nu allerede belært af fortiden ved, at det gælder om at være fremadsynet, så har han spredt sine interesser, og laver egne websider med høj trafik. Ikke så meget fordi han mangler trafikken, men fordi det er hans passion, og fordi det giver mulighed for, på egen regning at teste nye muligheder, som kan komme hans kunder tilgode. Naturligvis så tænker SEOle også, at det ligesom i den virkelige verden, må være relevant hvem du har som venner. Er man venner af kongehuset eller af toppen indenfor politik, så har man sandsynligvis også mere at byde på, i mange henseender end hvis man skubber barnevognen foran sig med alle ens ejendele i, ned gennem Istedgade i København, hvor man vil nyde en formiddagsøl mellem vennerne.
Pingvinen kommer til for at hjælpe
SEOle har igen ret, for blot et år efter Pandaen dukkede op, så kommer Google med endnu en hjælper til bibliotikaren, nemlig Pingvinen. Hvor Pandaen kigger mere bredt i almindelighed, men up close og personligt, så er Pingvinen lidt mere en detalje rytter. De har samme opgave, nemlig at sikre at du som kunde ikke spilder din tid med unødvendige detaljer, men Pingvinen er måske meget naturligt, iført kjole og hvidt, den lille selskabs kontrollør. Den kigger på hvem du er linket sammen med.
Men den kigger også på om det du skriver giver mening. Søgeord har jo været et nøglebegreb, men i kampen for at få sin side repræsenteret for et søgeord, så er det ofte blevet brugt helt skævt og forkert, og det er Pingvinens opgave at spotte dette. Det er for eksempel lidt underligt at bruge selve ordet Søgeoptimering som link til en tekst, når det mere naturlige ville være at skrive ”Du kan læse mere om søgeoptimering her”.
Pingvinen vil altså have at indholdet er mere naturligt, og man kan være sikker på at de hos Google har uddannet pingvinen godt, så hvis man selv synes at en tekst lyder for opstillet og at et søgeord er blevet misbrugt, så er det helt sikkert også noget som Pingvinen finder. Dermed er det for alvor blevet svært at lave SEO med de såkaldte kopi sider, og mange kunder har allerede oplevet problemerne da Pandaen trådte til, men med Pingvinen, så er det blot endnu et søm i kisten på den slags søgeoptimering.
Stof til eftertanke
Der var efterhånden meget at holde styr på syntes SEOle, indtil han en dag satte sig tilbage og kiggede på det overordnet. SEO var jo i virkeligheden godt og enkelt. Man skulle følge sit hjerte, gøre det seriøst og for kundernes skyld, ikke for Googles skyld. Det kunne meget vel tage lidt ekstra tid at komme højt i placeringer, men det var jo som med et sneglehus. Det skulle have lov i fred og ro at vokse sig stor, så ville det blive stærkt og stå imod meget, men presses det med kunstige væksfremmere, så ville det blive tyndt og skrøbeligt. Når regnestykket gøres op, så var Google ikke interesseret i at gøre det svært at blive anbefalet af bibliotikaren, men blot interesseret i at når nogen søgte information, så var det relevant kvalitet.
Kvalitet, det kan SEOle levere, men om det er relevant, det afhænger jo af behovet, og hvis blot SEOle bruger tid med kunden, for at afdække hvad kunden ønsker, så vil de rette søgeord kunne findes, og når kunden findes på de søgeord, så er det automatisk relevant, og det er SEOle efterhånden blevet godt kendt for. Man skal blot sørge for at have gode billeder, der loader hurtigt. De må ikke være for tunge. Teksterne skal være fyldestgørende og naturlige. Man skal linke til relevante emner og ikke overdrive. Søgeord er vigtige, men må heller ikke overdrives, og så skal man sørge for at man laver sin optimering på selve siden der er aktuel. Sidst men ikke mindst, så er opdateringer vigtige. Sørg altid for at holde dine sider ajour, for det virker ikke seriøst at fortælle om juletilbud fra 2011 i juni 2012.
Billedligt talt.
Omskrevet til de gode gamle dage med bibliotikaren på det lokale bibliotek, så skal man blot opføre sig ærligt og i god kvalitet, så skal bibliotikaren nok bruge ens informationer, og hvis der aldrig findes nogen problemer af hendes hjælpere, så vil der ikke gå lang tid før man bliver hendes favorit. Man skal blot følge de regler som lægges ud til læsning fra Google. Regler som mest af alt beskriver god markedsførings skik og etik. Det er muligt der er smarte mennesker som kan smutte foran i køen, men bibliotikaren er ikke dum, så det vil få en ende.
Som en klog person engang sagde, ”den der lyver har korte ben, du kan aldrig løbe så stærkt at du ikke indhentes en dag”.
Hej Kristian
Jeg tager hatten af for dig. Din tekst er rigtig god. Du taler meget i billeder, og det er en god ide eftersom SEO engang imellem kan være svært at forstå for “ikke-eksperterne” 🙂
Hej Sasa,
Mange tak!
Meningen med teksten er netop at folk der ikke kender så meget til online markedsføring, Google og SEO også skal have en chance for at forstå det lidt bedre.
Det gør jeg netop ved at prøve at tale lidt i billeder etc.
Super at du kan bruge den, perfekt! 🙂